2022
OGŁOSZENIE
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze – Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej w wymiarze 1/2 etatu
- Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie
ul. Młyńska 52
16-300 Augustów.
- Określenie stanowiska:
Kierownik Ośrodka Interwencji Kryzysowej
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie lub kraju Unii Europejskiej bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego – znajomość jeżyka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej,
- wykształcenie wyższe na kierunku: psychologia, pedagogika uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie organizacji pomocy społecznej,
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych, rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o pomocy społecznej, Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na rok 2022r.
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- co najmniej 3-letni staż pracy w jednostkach pomocy społecznej .
- Wymagania dodatkowe:
- Posiadanie dodatkowych kursów i szkoleń adekwatnych do danego stanowiska pracy- m.in. z interwencji kryzysowej
- odpowiedzialność, sumienność, terminowość, rzetelność, umiejętność pracy w zespole.
- Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
- organizowanie działań interdyscyplinarnych na rzecz osób i rodzin będących w stanie kryzysu,
- organizowanie natychmiastowej specjalistycznej pomocy psychologicznej, a w zależności od potrzeb – poradnictwa socjalnego lub prawnego w sytuacjach kryzysowych,
- organizowanie grup wsparcia, psychoedukacyjnych i terapeutycznych,
- opracowywanie, realizacja i monitoring powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ochrony ofiar przemocy w rodzinie,
- opracowywanie, realizacja i monitoring programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielanie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrażania prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie,
- opracowywanie, realizacja i monitoring programów korekcyjno - edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie,
- organizowanie działalności profilaktycznej wśród dzieci, młodzieży i ogółu społeczności lokalnej w zakresie problematyki przeciwdziałania przemocy, wzmacniania umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz promowania wzorców prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- współpraca ze wszystkimi podmiotami działającymi na rzecz osób i rodzin dotkniętych kryzysem,
- organizowanie cudzoziemcom i osobom, o których mowa w art. 5a ustawy o pomocy społecznej, pomocy w zakresie interwencji kryzysowej,
- podejmowanie działań mających na celu wzmacnianie kompetencji zawodowych oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu przedstawicieli służb i instytucji realizujących zadania na rzecz rodziny – szczególnie w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb związanych
z działalnością OIK.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
- miejsce pracy znajduje się na parterze w budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie przy ul Młyńskiej 52,
- zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę w wymiarze ½ etatu. Umowa zostanie podpisana po uchwaleniu budżetu Ośrodka Interwencji Kryzysowej i przyjęciu Regulaminu organizacyjnego PCPR w Augustowie,
- prowadzenie dokumentacji biurowej, praca przy komputerze, obsługa faksu, kopiarki,
- możliwość wyjazdów służbowych związanych m.in. z udziałem w szkoleniach,
- praca od poniedziałku do piątku, 20 godz. w tygodniu .
- warunki wynagradzania według obowiązującego regulaminu wynagradzania.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu marcu 2022 r. nie przekroczył 6%.
VII. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny podpisany przez kandydata,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk kwestionariusza w załączeniu),
- dokument potwierdzający wykształcenie (kserokopia dyplomu poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
- kserokopie świadectw pracy poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem dokumentujące posiadany staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy na podstawie umowy o pracę,
- oświadczenie, że osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe wraz z zobowiązaniem do przedłożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przed zawarciem umowy o pracę (druk oświadczenia w załączeniu),
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (druk oświadczenia w załączeniu),
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. referencje z poprzednich miejsc pracy, zaświadczenia o ukończonych kursach – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem),
- w przypadku zamiaru korzystania przez kandydata z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260) do oferty należy dołączyć kserokopię potwierdzającego niepełnosprawność kandydata,
- podpisana klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (druk w załączeniu).
Podanie dodatkowych danych osobowych wykraczających ponad obowiązujące przepisy jest dobrowolne i wymaga Pani/Pana wyraźnej zgody. W związku z powyższym należy dołączyć podpisany druk zgody na przetwarzanie dodatkowych danych (druk w załączeniu).
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty określone w ogłoszeniu o naborze należy składać w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie, ul. Młyńska 52, pokój nr 15, w terminie do 25 kwietnia 2022r. do godziny 12:00 lub pocztą (liczy się data i godzina doręczenia a nie nadania) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej”.
- Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Dodatkowe informacje:
- Postępowanie w konkursie będzie dwuetapowe i zostanie przeprowadzone przez komisję powołaną przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodziny w Augustowie.
- W pierwszym etapie komisja dokona oceny formalnej dokumentacji złożonej przez kandydatów, oferty niekompletne nie będą rozpatrywane.
- Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione telefonicznie lub za pomocą e-mail o terminie rozmowy kwalifikacyjnej stanowiącej drugi etap konkursu.
- Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych zostaną o tym poinformowane.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie.
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie zastrzega sobie prawo odwołania Konkursu na stanowisko Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej bez podania przyczyn.
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie
Andrzej Zarzecki
Augustów, dnia14.04.2022r.
OGŁOSZENIE
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze – Specjalisty w wymiarze 1/2 etatu
- Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie
- Młyńska 52
16-300 Augustów.
- Określenie stanowiska:
Specjalista w Zespole ds. pomocy osobom z niepełnosprawnościami.
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie lub kraju Unii Europejskiej bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie sposobu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym wyżej stanowisku,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe magisterskie,
- co najmniej 5-letni staż pracy.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, rozporządzenia w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych, rozporządzenia w sprawie warsztatów terapii zajęciowej, rozporządzenia w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie;
- mile widziana znajomość obsługi platformy elektronicznej SOW (Systemu Obsługi Wsparcia)
- dobra znajomość obsługi komputera (w tym pakietu Microsoft Office) i urządzeń biurowych.
- Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
- rozpoznawanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności;
- przyjmowanie wniosków i prowadzenie spraw dotyczących osób z niepełnosprawnościami w zakresie:
- uczestnictwa osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
- sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób z niepełnosprawnościami,
- zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom z niepełnosprawnościami
- likwidacji barier architektonicznych w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób z niepełnosprawnościami,
- rehabilitacji dzieci i młodzieży,
- usług tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika;
- wspomaganie osób z niepełnosprawnościami w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej;
- obsługa programów celowych PFRON,
- wykonywanie zadań na rzecz osób z niepełnosprawnościami ujętych w Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych dla Powiatu Augustowskiego na lata 2017 – 2022 i Powiatowym Programie Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Pomocna Dłoń”,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami w zakresie rehabilitacji społecznej oraz pomocy społecznej,
- obsługa platformy elektronicznej SOW – Systemu Obsługi Wsparcia w zakresie prowadzonych spraw.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
- miejsce pracy znajduje się na parterze w budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie przy ul Młyńskiej 52 (budynek nie posiada windy),
- prowadzenie dokumentacji biurowej, praca przy komputerze w wymiarze do 4 godzin dziennie, obsługa faksu, kopiarki,
- możliwość wyjazdów służbowych związanych z udziałem w szkoleniach,
- praca od poniedziałku do piątku, średnio 20 godzin w tygodniu
- warunki wynagradzania według obowiązującego regulaminu wynagradzania.
W przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260) pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy wraz z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej i zdania egzaminu.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu sierpniu 2022 r. nie przekroczył 6%.
VII. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny podpisany przez kandydata,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk kwestionariusza w załączeniu),
- dokument potwierdzający wykształcenie (kserokopia dyplomu poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
- kserokopie świadectw pracy poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem dokumentujące posiadany staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy na podstawie umowy o pracę,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (druk oświadczenia w załączeniu),
- oświadczenie, że osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego przed zawarciem umowy o pracę) - (druk oświadczenia w załączeniu),
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (druk oświadczenia w załączeniu),
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. referencje z poprzednich miejsc pracy, zaświadczenia o ukończonych kursach – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem),
- w przypadku zamiaru korzystania przez kandydata z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260) do oferty należy dołączyć kserokopię potwierdzającego niepełnosprawność kandydata,
- podpisana klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (druk w załączeniu).
Podanie dodatkowych danych osobowych wykraczających ponad obowiązujące przepisy jest dobrowolne i wymaga Pani/Pana wyraźnej zgody. W związku z powyższym należy dołączyć podpisany druk zgody na przetwarzanie dodatkowych danych (druk w załączeniu).
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty określone w ogłoszeniu o naborze należy składać w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie, ul. Młyńska 52, pokój nr 15, w terminie do 20 października 2022r. do godziny 12:00 lub pocztą (liczy się data i godzina doręczenia a nie nadania) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Specjalisty”.
- Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione o terminie drugiego etapu naboru.
- Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych zostaną o tym poinformowane.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie.
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie
mgr Andrzej Zarzecki
Augustów, dnia 05.10.2022r.