2022

OGŁOSZENIE

 

 Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze – Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej w wymiarze 1/2 etatu

  1. Nazwa i adres jednostki:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie

     ul. Młyńska 52

      16-300 Augustów.

 

  1. Określenie stanowiska:

Kierownik Ośrodka Interwencji Kryzysowej

 

III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:

  1. Wymagania niezbędne:
  • obywatelstwo polskie lub kraju Unii Europejskiej bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego – znajomość jeżyka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej,
  • wykształcenie wyższe na kierunku: psychologia, pedagogika uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie organizacji pomocy społecznej,
  • znajomość ustawy o pracownikach samorządowych, rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o pomocy społecznej, Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na rok 2022r.
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • co najmniej 3-letni staż pracy w jednostkach pomocy społecznej .
  1. Wymagania dodatkowe:
  • Posiadanie dodatkowych kursów i szkoleń adekwatnych do danego stanowiska pracy- m.in. z interwencji kryzysowej
  • odpowiedzialność, sumienność, terminowość, rzetelność, umiejętność pracy w zespole.
  1. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
  • organizowanie działań interdyscyplinarnych na rzecz osób i rodzin będących w stanie kryzysu,
  • organizowanie natychmiastowej specjalistycznej pomocy psychologicznej, a w zależności od potrzeb – poradnictwa socjalnego lub prawnego w sytuacjach kryzysowych,
  • organizowanie grup wsparcia, psychoedukacyjnych i terapeutycznych,
  • opracowywanie, realizacja i monitoring powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ochrony ofiar przemocy w rodzinie,
  • opracowywanie, realizacja i monitoring programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielanie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrażania prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie,
  • opracowywanie, realizacja  i  monitoring  programów  korekcyjno - edukacyjnych  dla osób stosujących przemoc w rodzinie,
  • organizowanie działalności profilaktycznej wśród dzieci, młodzieży i ogółu społeczności lokalnej w zakresie problematyki przeciwdziałania przemocy, wzmacniania umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz promowania wzorców prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  • współpraca ze wszystkimi podmiotami działającymi na rzecz osób i rodzin dotkniętych kryzysem,
  • organizowanie cudzoziemcom i osobom, o których mowa w art. 5a ustawy o pomocy społecznej, pomocy w zakresie interwencji kryzysowej,
  • podejmowanie działań mających na celu wzmacnianie kompetencji zawodowych oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu przedstawicieli służb i instytucji realizujących zadania na rzecz rodziny – szczególnie w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
  • podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb związanych
    z działalnością OIK.

 

  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
  • miejsce pracy znajduje się na parterze w budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie przy ul Młyńskiej 52,
  • zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę w wymiarze ½ etatu. Umowa zostanie podpisana po uchwaleniu budżetu Ośrodka Interwencji Kryzysowej i przyjęciu Regulaminu organizacyjnego PCPR w Augustowie,
  • prowadzenie dokumentacji biurowej, praca przy komputerze, obsługa faksu, kopiarki,
  • możliwość wyjazdów służbowych związanych m.in. z udziałem w szkoleniach,
  • praca od poniedziałku do piątku, 20 godz. w tygodniu .
  • warunki wynagradzania według obowiązującego regulaminu wynagradzania.
  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu marcu 2022 r. nie przekroczył 6%.

VII. Wymagane dokumenty:

  • list motywacyjny podpisany przez kandydata,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk kwestionariusza w załączeniu),
  • dokument potwierdzający wykształcenie (kserokopia dyplomu poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
  • kserokopie świadectw pracy poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem dokumentujące posiadany staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy na podstawie umowy o pracę,
  • oświadczenie, że osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe wraz z zobowiązaniem do przedłożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przed zawarciem umowy o pracę (druk oświadczenia w załączeniu),
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (druk oświadczenia w załączeniu),
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. referencje z poprzednich miejsc pracy, zaświadczenia o ukończonych kursach – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem),
  • w przypadku zamiaru korzystania przez kandydata z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260) do oferty należy dołączyć kserokopię potwierdzającego niepełnosprawność kandydata,
  • podpisana klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (druk w załączeniu).

 

Podanie dodatkowych danych osobowych wykraczających ponad obowiązujące przepisy jest dobrowolne i wymaga Pani/Pana wyraźnej zgody. W związku z powyższym należy dołączyć podpisany druk zgody na przetwarzanie dodatkowych danych (druk w załączeniu).

 

VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:

  1. Dokumenty określone w ogłoszeniu o naborze należy składać w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie, ul. Młyńska 52, pokój nr 15, w terminie do 25 kwietnia 2022r. do godziny 12:00 lub pocztą (liczy się data i godzina doręczenia a nie nadania) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej”.
  2. Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

  1. Dodatkowe informacje:
    1. Postępowanie w konkursie będzie dwuetapowe i zostanie przeprowadzone przez komisję powołaną przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodziny w Augustowie.
    2. W pierwszym etapie komisja dokona oceny formalnej dokumentacji złożonej przez kandydatów, oferty niekompletne nie będą rozpatrywane.
  2. Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione telefonicznie lub za pomocą e-mail o terminie rozmowy kwalifikacyjnej stanowiącej drugi etap konkursu.
  3. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych zostaną o tym poinformowane.
  4. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie.
  5. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie zastrzega sobie prawo odwołania Konkursu na stanowisko Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej bez podania przyczyn.

 

                                                                                               Dyrektor

                                                                 Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie

                                                                                       Andrzej Zarzecki

                                                                                   

Augustów, dnia14.04.2022r.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

OGŁOSZENIE

 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze – Specjalisty w wymiarze 1/2 etatu

  1. Nazwa i adres jednostki:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie

  1. Młyńska 52

16-300 Augustów.

 

  1. Określenie stanowiska:

Specjalista w Zespole ds. pomocy osobom z niepełnosprawnościami.

 

III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:

  1. Wymagania niezbędne:
  • obywatelstwo polskie lub kraju Unii Europejskiej bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie sposobu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym wyżej stanowisku,
  • osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • wykształcenie wyższe magisterskie,
  • co najmniej 5-letni staż pracy.
  1. Wymagania dodatkowe:
  • znajomość ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, rozporządzenia w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych, rozporządzenia w sprawie warsztatów terapii zajęciowej, rozporządzenia w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie;
  • mile widziana znajomość obsługi platformy elektronicznej SOW (Systemu Obsługi Wsparcia)
  • dobra znajomość obsługi komputera (w tym pakietu Microsoft Office) i urządzeń biurowych.
  1. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
  • rozpoznawanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności;
  • przyjmowanie wniosków i prowadzenie spraw dotyczących osób z niepełnosprawnościami w zakresie:
  1. uczestnictwa osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
  2. sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób z niepełnosprawnościami,
  3. zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom z niepełnosprawnościami
  4. likwidacji barier architektonicznych w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób z niepełnosprawnościami,
  5. rehabilitacji dzieci i młodzieży,
  6. usług tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika;
  • wspomaganie osób z niepełnosprawnościami w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej;
  • obsługa programów celowych PFRON,
  • wykonywanie zadań na rzecz osób z niepełnosprawnościami ujętych w Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych dla Powiatu Augustowskiego na lata 2017 – 2022 i Powiatowym Programie Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Pomocna Dłoń”,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami w zakresie rehabilitacji społecznej oraz pomocy społecznej,
  • obsługa platformy elektronicznej SOW – Systemu Obsługi Wsparcia w zakresie prowadzonych spraw.

 

  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
  • miejsce pracy znajduje się na parterze w budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie przy ul Młyńskiej 52 (budynek nie posiada windy),
  • prowadzenie dokumentacji biurowej, praca przy komputerze w wymiarze do 4 godzin dziennie, obsługa faksu, kopiarki,
  • możliwość wyjazdów służbowych związanych z udziałem w szkoleniach,
  • praca od poniedziałku do piątku, średnio 20 godzin w tygodniu
  • warunki wynagradzania według obowiązującego regulaminu wynagradzania.

W przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260) pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy wraz z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej i zdania egzaminu.

  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu sierpniu 2022 r. nie przekroczył 6%.

VII. Wymagane dokumenty:

  • list motywacyjny podpisany przez kandydata,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk kwestionariusza w załączeniu),
  • dokument potwierdzający wykształcenie (kserokopia dyplomu poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
  • kserokopie świadectw pracy poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem dokumentujące posiadany staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy na podstawie umowy o pracę,
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (druk oświadczenia w załączeniu),
  • oświadczenie, że osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego przed zawarciem umowy o pracę) -  (druk oświadczenia w załączeniu),
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (druk oświadczenia w załączeniu),
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. referencje z poprzednich miejsc pracy, zaświadczenia o ukończonych kursach – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem),
  • w przypadku zamiaru korzystania przez kandydata z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260) do oferty należy dołączyć kserokopię potwierdzającego niepełnosprawność kandydata,
  • podpisana klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (druk w załączeniu).

 

Podanie dodatkowych danych osobowych wykraczających ponad obowiązujące przepisy jest dobrowolne i wymaga Pani/Pana wyraźnej zgody. W związku z powyższym należy dołączyć podpisany druk zgody na przetwarzanie dodatkowych danych (druk w załączeniu).

 

VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:

  1. Dokumenty określone w ogłoszeniu o naborze należy składać w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie, ul. Młyńska 52, pokój nr 15, w terminie do 20 października 2022r. do godziny 12:00 lub pocztą (liczy się data i godzina doręczenia a nie nadania) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Specjalisty”.
  2. Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
  3. Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione o terminie drugiego etapu naboru.
  4. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych zostaną o tym poinformowane.
  5. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie.

 

Dyrektor

 Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie

 mgr Andrzej Zarzecki

 

Augustów, dnia 05.10.2022r.

 Informacja o wynikach naboru na stanowisko Specjalisty

Udostępniający: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: PCPR w Augustowie

Data wytworzenia: 2022-04-14

Wprowadzający: Barbara Mydlińska

Data modyfikacji: 2024-02-21

Opublikował: Barbara Mydlińska

Data publikacji: 2022-04-14